Companii de media active la nivel internaţional, precum Dogan Yayin Holding, EMI Deutschland, companie afiliată a ARBOmedia AG, sau grupul francez Lagardère, au investit deja în acest an - sau se pregătesc să o facă - mai multe zeci de milioane de euro în extinderea pe piaţa românească. Piaţa autohtonă va absorbi, în 2007-2008, şi investiţiile unor trusturi nou-venite. Piaţa de publicitate din România a cunoscut, în ultimii doi ani, creşteri anuale de circa 20 d
Companii de media active la nivel internaţional, precum Dogan Yayin Holding, EMI Deutschland, companie afiliată a ARBOmedia AG, sau grupul francez Lagardère, au investit deja în acest an - sau se pregătesc să o facă - mai multe zeci de milioane de euro în extinderea pe piaţa românească. Piaţa autohtonă va absorbi, în 2007-2008, şi investiţiile unor trusturi nou-venite.
Piaţa de publicitate din România a cunoscut, în ultimii doi ani, creşteri anuale de circa 20 de procente, conform estimărilor din piaţă. În televiziune şi radio, investiţiile cele mai semnificative, efectiv realizate până în acest moment, sunt cele ale Dogan Yayin Holding – cel mai mare trust de presă din Turcia, care a lansat la sfârşitul lunii februarie postul TV de divertisment Kanal D, pentru care a alocat circa 35 de milioane de euro – precum şi cumpărarea reţelei de radio Mix FM de către SBS Broadcasting Group. Trustul Ringier deţine în Kanal D o participaţie de 25%.
SBS, grup scandinav care mai deţine în România posturile Prima TV şi Kiss TV, a investit la începutul acestui an peste 4,5 milioane de euro în achiziţionarea a 25 de licenţe operate de Mix FM. Cele 18 licenţe preluate de SBS de la Canet Radio vor fi împărţite în mod egal între Kiss FM şi Magic FM, în timp ce restul de şapte vor fi operate de către Mix FM, prin intermediul unei companii în care SBS deţin