Romania continua sa fie in vizorul marilor retaileri, ea plasandu-se pe locul al 8-lea intr-un top mondial al atractivitatii pietelor, realizat de Cushman & Wakefield, cea mai mare companie privata de servicii de real estate din lume.
Yvonne Court, sef de cercetare si consultanta pentru retail in cadrul Cushman & Wakefield, a aratat ca pe primul loc al acestui top se situeaza Rusia.
In ceea ce priveste Bucurestiul, daca in 2005 acesta se plasa pe locul al 3-lea al atractivitatii pentru marii retaileri, in 2006 a coborat pe locul al 9-lea in urma deschiderii a numeroase hipermarketuri si centre comerciale.
In ciuda perspectivelor promitatoare pentru retailul romanesc, exista din ce in ce mai multe voci care sustin ca piata autohtona se apropie de momentul saturatiei.
Dezbaterea despre viitorul retailului a fost prilejuita de lansarea in Romania a filialei Consiliul International al Centrelor Comerciale, o organizatie nonprofit cu peste 60.000 de membri din peste 90 de tari.
Membrii ICSC sunt atat presedinti de centre comerciale, cat si dezvoltatori, investitori, proprietari, manageri, specialisti in marketing, contractori, consultanti, brokeri, academicieni si autoritati publice.
Magazine sofisticate
"Vanzarile retailerilor din Romania au crescut cu peste 50% intre 1999 si 2005, cand s-au ridicat la 10 miliarde de euro. Pana in 2010, vor ajunge la 12,9 miliarde de euro. Pe piata vor intra multi retaileri, care se vor dezvolta agresiv la nivelul intregii tari.
Cresterea salariilor va stimula consumul si se vor crea centre comerciale din ce in ce mai sofisticate", a apreciat King Sturge de la BSc (Hons) MRICS.
La randul sau, Cornel Oprisan, general manager al IKEA, a aratat ca piata romaneasca cunoaste un ritm de dezvoltare absolut fantastic; in particular, nevoia de