O singura companie si-a aratat disponibilitatea de a intra in cursa pentru privatizarea Santierului Naval Mangalia. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a primit ieri, data-limita pana la care s-a facut inregistrarea ofertelor, "un semnal" doar de la 2X1 Holding Cape Midia Shipyard SA Constanta privind preluarea pachetului de actiuni de 100%. Oferta tehnica si financiara urmeaza sa fie evaluata pentru a se stabili daca se incadreaza in criteriile impuse de AVAS.
In urma cu un an, AVAS anunta ca licitatia pentru santierul unde se construiesc si se repara nave ar fi putut fi reluata in toamna lui 2006, deoarece se afla in lucru o noua procedura de evaluare a companiei. La acea data, precizau autoritatile, Daewoo Mangalia Heavy Industries, care castigase licitatia in luna ianuarie, urma sa achite 3,6 milioane euro pentru preluarea Santierului Naval Mangalia. Firma s-a retras, insa, si a pierdut garantia in valoare de circa 10 miliarde lei vechi.
Potrivit unui comunicat AVAS, institutia a publicat pe 18 mai a.c. anuntul de privatizare pentru Santierul Naval Mangalia, iar printre conditiile de precalificare solicitate investitorilor se numara o cifra de afaceri in 2006 de cel putin patru milioane euro, prezentarea unui plan de afaceri pe o perioada de pana la cinci ani, prin care sa isi asume investitii pentru modernizare si dezvoltare de minimum 4,5 milioane euro. Din aceasta suma, 2,5 milioane euro ar trebui investite in termen de un an de la transferul dreptului de proprietate asupra actiunilor. De asemenea, AVAS solicita un program de investitii de cel putin 500.000 euro pentru mediu si asigurarea unui aport in numerar, cu titlu de capital de lucru, de cel putin doua milioane euro, in termen de trei luni de la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor. De asemenea, compania interesata trebuie sa faca dovada experien