Noul Fiat Linea a intrat în această săptămână pe piaţa autohtonă, gata de luptă cu rivalii de la Renault, Ford sau Toyota. Conştienţi de succesul nebun repurtat de Grande Punto pe piaţa europeană, cei de la Fiat au decis să creeze un model derivat, destinat în special pieţelor emergente. Prezentat în premieră toamna trecută la Istanbul şi lansat oficial pe plan mondial în acelaşi oraş, pe 2 mai, Fiat Linea a reuşit să dea motiv de ceartă multor jurnalişti speciali
Noul Fiat Linea a intrat în această săptămână pe piaţa autohtonă, gata de luptă cu rivalii de la Renault, Ford sau Toyota. Conştienţi de succesul nebun repurtat de Grande Punto pe piaţa europeană, cei de la Fiat au decis să creeze un model derivat, destinat în special pieţelor emergente.
Prezentat în premieră toamna trecută la Istanbul şi lansat oficial pe plan mondial în acelaşi oraş, pe 2 mai, Fiat Linea a reuşit să dea motiv de ceartă multor jurnalişti specializaţi. Unii consideră că modelul este „doar un Grande Punto cu portbagaj“, alţii susţinând că este versiunea sedan a frumosului Bravo. Ei bine, nu este nici una, nici alta. Linea este un model de sine stătător, derivat, e drept, din Grande Punto, de la care a împrumutat o parte dintre componente, însă atât designul interior, cât şi cel exterior au suferit modificări majore.
Probabil că ideea de la care au plecat italienii a fost cea de a crea un vehicul care să înlocuiască actualul model Albea, produs tot în Turcia, care concurează în clasa vehiculelor cu preţuri reduse, având drept contracandidaţi Dacia Logan, Chevrolet Aveo sau Renault Symbol. Rezultatul final al muncii designerilor a fost mai mult decât se aşteptau şefii de la Fiat. O maşină destul de frumoasă, echilibrată, dornică de a se bate cu mai-marii clasei C. De obicei, maşinile în trei volume derivate di