Sectorul de retail va rămâne unul dintre cele mai expansive din România, planurile de afaceri ale jucătorilor din domeniu vorbind de la sine. În maximum şapte ani, se vor deschide peste 350 de unităţi, în urma unor investiţii de două miliarde de euro, care vor genera peste 35.000 de locuri de muncă. Potrivit unui studiu al firmei de consultanţă A.T. Kearney, România a coborât cinci poziţii într-un clasament al celor mai atractive pieţe emergente pentru retailerii inter
Sectorul de retail va rămâne unul dintre cele mai expansive din România, planurile de afaceri ale jucătorilor din domeniu vorbind de la sine. În maximum şapte ani, se vor deschide peste 350 de unităţi, în urma unor investiţii de două miliarde de euro, care vor genera peste 35.000 de locuri de muncă.
Potrivit unui studiu al firmei de consultanţă A.T. Kearney, România a coborât cinci poziţii într-un clasament al celor mai atractive pieţe emergente pentru retailerii internaţionali în anul 2007, situându-se pe locul 27 din 30. Ţara noastră a fost inclusă în categoria destinaţiilor cu prioritate scăzută pentru investitori. Studiul arată că, în pofida declinului înregistrat, aceste pieţe îşi menţin atractivitatea şi asigură oportunităţi de dezvoltare pentru investitori.
Startul comerţului modern în România a fost dat în urmă cu 11 ani de către grupul german Metro, care a deschis în Bucureşti primul cash&carry. După aproape zece ani de expansiune şi primul miliard de euro cifră de afaceri înregistrată în România de către un retailer, compania a spus „nu“ deschiderii unor alte unităţi. De stagnarea expansiunii Metro a profitat Selgros, care are deschise 17 unităţi şi se pregăteşte să inaugureze patru noi magazine.
Primul hipermarket a fost deschis în 2001 de Carrefour. Astăzi, numărul magazinelor de acest