Taxa de utilizare a reţelei de drumuri, celebra rovinietă, va fi eliminată în 2010-2011, afirmă ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Cea mai importantă sursă de venit a Companiei de Autostrăzi ar urma să fie compensată ori cu majorarea accizelor la carburanţi, ori cu taxe aplicate la vânzarea pieselor de schimb auto. Capital: În aprilie aţi spus că nu sunteţi de acord cu taxa de autostradă, pentru că aceasta contravine directivelor UE, în România existând şi si
Taxa de utilizare a reţelei de drumuri, celebra rovinietă, va fi eliminată în 2010-2011, afirmă ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Cea mai importantă sursă de venit a Companiei de Autostrăzi ar urma să fie compensată ori cu majorarea accizelor la carburanţi, ori cu taxe aplicate la vânzarea pieselor de schimb auto.
Capital: În aprilie aţi spus că nu sunteţi de acord cu taxa de autostradă, pentru că aceasta contravine directivelor UE, în România existând şi sistemul de vinietă. Acum v-aţi răzgândit.
Ludovic Orban: Am spus că există o directivă care stabileşte că atunci când introduci taxa eşti obligat să renunţi la vinietă, pentru că nu se poate menţine în paralel şi sistemul de taxare şi vinieta. Introducerea taxei trebuie să aibă loc în momentul în care se soluţionează problema finanţării întreţinerii drumurilor naţionale, pentru că aplicarea ei ar însemna practic desfiinţarea vinietei, ceea ce ar priva Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale de o parte din venituri. Taxa de autostradă este cel mai bun principiu, deoarece nu are rost să grevezi fiscal, să pui pe umerii unor oameni care nu beneficiază de transportul pe autostradă obligaţia de a suporta fiscal această sarcină. Din acest motiv, principiul taxei pentru acele autostrăzi care se vor realiza în sistem de concesiune de lucrări publice este