(Foto: )
“Iata ca un investitor din vestul Europei a demonstrat ca poate sa aiba succes si intr-o tara din Est. Am gasit in Romania o noua sursa de materie prima”, a apreciat Willy Fey, director de operatiuni pentru Europa al concernului General Motors, invitat special la eveniment.
“Este un moment important pentru economia si sanatatea Clujului”, a apreciat presedintele Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara. “Aceasta investitie constituie, practic, o deschidere a industriei reciclarii in aceasta parte a tarii”, a apreciat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.
Investitia este derulata de societatea Rematinvest Cluj, in colaborare cu unul dintre cei mai importanti reciclatori de fier vechi din Europa, compania germana Scholz. Instalatia de tip “shredder” pentru procesarea materialului feros, provenit din aparatura electrocasnica si automobile iesite din uz, este combinata cu cea mai noua tehnologie de decontaminare la nivel international.
Utilajul marca Lindemann are o capacitate de prelucrare de 20 de tone pe ora, este completat de foarfece hidraulice pentru debitare si demolari, prese de balotat tabla si hartie, incarcatoare, moara de macinat si containere pentru colectarea deseurilor tehnologice.
Cu ajutorul instalatiei de decontaminare, un muncitor extrage, din autovehiculul care urmeaza sa fie macinat, combustibilul, uleiurile, lichidul de frana, antigelul, solutia pentru spalarea parbrizului si acumulatorii. Prin decontaminare, vehiculul scos din uz este transformat in deseu “verde”.
Remat are deja clienti
Urmeaza indepartarea unor piese: bordul, scaunele, anvelopele, motorul si transmisia. In final, o macara preia “rablele” dintr-o gramada si le introduce in instalatia “shredder”, unde vehiculul, decontaminat