Cum a reusit Toyota sa vanda 400.000 de unitati Prius in SUA, in conditiile in care celelalte masini hibrid se lupta pentru cativa cumparatori? Raspunsul e simplu. Prius este inconfundabil, deoarece apare exclusiv in varianta hibrid, pe cand celelalte modele au doar o insigna atasata... Diferenta de stil.
Toyota Prius a devenit, intr-o anumita masura, echivalentul pe roti al bratarilor colorate din cauciuc, care arata ca proprietarul este preocupat de diferite probleme curente, cum ar fi razboaiele, disparitia balenelor sau incalzirea globala.
Cumparatorii unui Prius doresc ca toata lumea sa stie ca ei conduc o masina hibrid. Mesajul lor va fi perceput intocmai, deoarece Prius a fost conceput din start ca o masina electrica, spre deosebire de variantele ecologice ale Honda Civic, Ford Escape sau Saturn Vue.
De fapt, mai mult de jumatate din cumparatorii de Prius care au fost chestionati, in cadrul unui studiu condus de CNW Marketing Research, au declarat ca principalul motiv pentru care si-au cumparat masina este ca "face o declaratie despre mine". Doar o treime din proprietarii de Prius au dat acest raspuns in urma cu trei ani, in cadrul aceluiasi studiu CNW, citat de The New York Times.
Spre deosebire de primii cumparatori ai modelului Prius, care au facut achizitia atrasi fiind de tehnologia inovatoare, proprietarii recenti sunt mult mai constienti de dependenta energetica internationala si de incalzirea globala, sustine managerul de produse al companiei Toyota, Doug Coleman. "Cunostintele si motivele care animeaza achizitia sunt diferite pentru cumparatorii din ultimul an fata de cei mai vechi", a spus Coleman.
"Prius iti permite, pentru prima oara, sa faci o declaratie ecologica prin intermediul unei masini", a spune si Dan Becker, directorul programului pentru incalzire globala, condus de Sierra Club. Iar olimpienii de la Hollywood