S-a născut în Brooklyn, dar avea rădăcini româneşti. Cu toate acestea, nu a văzut niciodată România, în schimb românii au văzut-o pe ea, graţie... păpuşilor Muppets.
E vorba despre Beverly Sills, cea mai populară soprană americană care a plecat dintre noi cu două zile în urmă. New York Times scria ieri despre ea că întrupa „ideea americană de primadonă”, iar faptul că era telegenică şi plină de vitalitate la fiecare apariţie TV i-a asigurat celebritatea şi a transformat-o în cel mai bun avocat al „cauzei artelor”.
Viaţa ei corespundea şi ea „visului american”, pe care ajunsese să-l trăiască: plecase de la origini modeste, părinţii ei – tatăl, român şi mama, rusoaică din Odessa – emigraseră în America în căutarea unei vieţi mai bune.
Mai apoi a avut parte de-a lungul existenţei de ani întregi de eforturi susţinute pentru a-şi urma cariera, de tragedii familiale şi, nu în ultimul rând, de triumf artistic. Americanii o apreciau şi pentru că, spre deosebire de colegii ei de scenă, nu studiase în Europa, ci era un produs autentic american, care nici nu a cântat până la 36 de ani decât la ea acasă.
Ca o adevărată femeie modernă, Sills nu s-a mulţumit cu cântatul. A condus New York City Opera, iar mai apoi a fost membru în board-uri artistice, apoi preşedinta Lincoln Center, respectiv Metropolitan Opera.
Succesul de scenă al lui Beverly Sills s-a consumat în deceniile ’60-’70, dar ea a continuat să rămână în ochiul public prin apariţiile sale TV, primind cu plăcere invitaţia de a fi „guest star” în celebra emisiune Muppets Show (la un moment dat chiar a moderat un talk-show săptămânal), dar şi prin talentul ei de a se face plăcută de oricine.
Sills a înlocuit „diva europeană” – splendidă, misterioasă, silfidă şi imposibil de abordat – cu „diva americană” – populară, amuzantă, grăsuţă, dar autoironizându-se pentru asta, gata să demistifi