Sa nu uitam ca artele fibrei se declina preponderent la feminin. Iar dupa o butada celebra, "Postmodernism is a Woman", caci numai ea, femeia, a putut atat de bine amesteca lucrurile si le-a putut tese impreuna.
Prin tot ce elaboreaza Dorina Horatau, ca pedagog si animator al unor expozitii universitare, ori ca prezenta eminenta a manifestarilor nationale in artele decorative, ne convinge ca artista se afla in Calatoria spre tara cunoasterii superioare. Iata ce se poate folosi pe acest itinerar descris, la origine, de Paul Klee: "Cele mai diferite linii, pete, tuse, suprafete netede, suprafete tamponate. Miscare valurita, miscare franta, miscare articulata, contramiscare. Tesut impletit, zidit, solzos. Unison. Polifonie. Linie care se pierde, linie care se accentueaza".
Expozitia Atitudine/Spatiu din 2005, de la Galeria Orizont, arata astfel, adica un laborator de inalte tehnologii artistice, din texturi si contexturi grafico-picturale-materice. Solicitarea vizuala si bogatia tactila depaseau parametrii obisnuiti ai unei expozitii si te intoduceau in seriozitatea unui laborator de cercetare aplicat. Era, de fapt, a patra manifestare a ambienT arT grup, adica Dorina Horatau si studentii sai. Printr-o abila si tenace manualitate slujita de scantei spectaculoase de creativitate, artista transfigureaza orice bucatica de hartie, plieri ale plasticului sau capete de sfoara. Asa a fost si delicata instalatie de cornete albe care ?au cristalizat? in incinta si pe zidurile bisericii fortificate de la Dealul Frumos - Sibiu, tot in 2005. Din capul locului, termenul generic de "decorativ" este spulberat in intelesurile lui de confort casnic, de repaos si din categoria estetica a "joli"-ului. Arta textila, care este punctul de pornire al artistei, se dovedeste un teritoriu autentic al experimentului, cel de soi bun, nu cel demolator si derizoriu. Caci exigen