La inceputul lunii octombrie 2006, Adrian Porfir, directorul roman al sucursalei locale Holcim, a fost promovat in cadrul filialei rusesti a companiei. Locul i-a fost luat de un francez, care avea sa devina la randul sau expat in tara noastra. Dupa ce a ocupat timp de 3 ani postul de director de Vanzari al diviziei Georoc din cadrul Holcim Franta - Benelux, François Laporte a devenit astfel noul director de Marketing si Vanzari al Holcim Romania.
Promovarea diversitatii este o strategie globala
Acesta este doar unul dintre exemplele concludente ale strategiei promovate pe plan international de compania elvetiana producatoare de ciment, betoane, agregate si alte materiale aferente industriei constructiilor. Despre ce strategie este vorba? Ei bine, s-ar putea spune ca Holcim practica o adevarata cultura a diversitatii, ce se traduce - nu doar la nivelul Romaniei, ci si in toate celelalte 69 de tari incluse in reteaua Holcim - prin apeluri repetate la specialisti straini. Astfel, Laporte ne-a declarat: "Ideea companiei este de a amesteca experiente si istorii ale oamenilor" - in acest sens, o parte integranta a politicii interne o reprezinta dorinta si efortul ca oamenii sa fie promovati, adesea in afara tarii de origine. Este o politica ce se aplica nu numai din punctul de vedere al nationalitatii angajatilor, ci si din cel al personalitatii acestora - cu cat oamenii sunt mai diferiti, cu atat mai bine este pentru companie, ce poate integra in acest fel un spectru extrem de larg de calitati si abilitati.
"Cererile clientilor din Romania nu sunt atat de diferite"
La varsta de 36 de ani, casatorit si tata a doua fete, lui Laporte i-a suras din prima ideea de a se muta intr-o alta sucursala Holcim - singura sa rugaminte a fost ca respectiva locatie sa fie cat mai departe de Franta, astfel incat sa poata simti cu adevarat