Departamentul de Control al Guvernului a sesizat Departamentul National Anticoruptie (DNA) in vederea efectuarii unor cercetari cu privire la trei contracte de promovare interna si internationala incheiate de Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) in 2006.
"Am sesizat DNA pentru realizarea de cercetari in ceea ce priveste aceste trei contracte. In urma controlului efectuat de noi au fost constatate mai multe neregularitati cu privire la Legea achizitiilor publice", a declarat vineri, intr-o conferinta de presa, seful Departamentului de Control al Guvernului, secretarul de stat Emanoil Negut, citat de Rompres.
Prima sesizare vizeaza contractul incheiat pe 21 decembrie 2006 cu societatea SM ART Advertinsing, pentru achizitionarea a cinci spoturi TV si cinci machete, in valoare de 1,8 milioane euro, pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica printr-o campanie publicitara internationala. Potrivit Departamentului de Control, Comisia de Licitatie a ANP a stabilit ca spoturile corespundeau tehnic, desi nu aveau expertiza necesara pentru acest lucru. De asemenea, a fost modificata in mod arbitrar nota de fundamentare privind valoarea achizitiei, de la 1,3 milioane euro cu TVA, la 1,85 milioane euro cu TVA. Totodata, ANT a platit contractul fara sa a fi primite toate spoturile prevazute prin contract.
O alta sesizare trimisa la DNA vizeaza un contract in valoare de circa un milioan de euro, incheiat in data de 12 iulie 2006 cu aceeasi firma, in vederea organizarii unei campanii de publicitate turistica interna. Departamentul de Control a sesizat ca valoarea estimata a achizitiei a fost stabilita in mod arbitrar fara o fundamentare riguroasa. Oferta companiei SM Art Advertinsing trebuia descalificata datorita faptului ca aceasta a depus oferte alternative, nerespectand astfel caietul de sarcini care interzicea acest lucru. Compania t