Canalul morilor de vantzonele aflate pe malurile canalelor navigabile din judetul Constanta se pot transforma in adevarate motoare economice. Conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime intentioneaza sa valorifice aceste spatii, prin subconcesionarea terenurilor statului, in conditii avantajoase pentru investitori, in vederea realizarii de investitii private. Potrivit directorului general al CNACN, Ovidiu Cupsa, concesiunea se va face pe 42 de ani (CNACN are in concesiune terenurile, de la stat, pe o perioada de 49 de ani, din care au trecut deja sapte). La finalul perioadei, se va face transferarea catre companie a investitiilor. Potrivit lui Cupsa, exista doua oportunitati de investitie: pe malurile joase, unde se pot crea, printre altele, porturi private, dane de descarcare, antrepozite, platforme industriale si pe malurile inalte, propice pentru amplasarea centralelor eoliene. Daca pentru malurile joase investitiile se pot realiza pe lungimea a aproximativ 200 de kilometri, pentru malurile inalte zonele cele mai interesante sunt cele din jurul localitatilor Basarabi si Cumpana. In prezent, mai multe companii romanesti s-au aratat interesate de derularea investitiilor pe malul canalelor, proiectele fiind insa in faza de concept. Principalul avantaj al spatiilor de pe malul canalelor este accesul direct la o cale de transport sigura si ieftina cu tarile din Europa Centrala si de Est.
Canalul morilor de vantzonele aflate pe malurile canalelor navigabile din judetul Constanta se pot transforma in adevarate motoare economice. Conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime intentioneaza sa valorifice aceste spatii, prin subconcesionarea terenurilor statului, in conditii avantajoase pentru investitori, in vederea realizarii de investitii private. Potrivit directorului general al CNACN, Ovidiu Cupsa, concesiunea se va f