"Companiile sunt, probabil, principalul instrument de schimbare al societatii globale in care traim. Fiecare companie are propria sa misiune si propriile ei valori in acord cu care investeste si atrage investitii, schimba bunuri si servicii si ia principalele decizii. Din pacate, economistii ignora evolutia acestor companii la nivel individual. Ei observa doar tendintele macroeconomice. Este greu de inteles, deoarece doar 26 de tari au un produs intern brut mai mare decat venitul anual al companiei General Motors, iar multe corporatii sunt mai vechi si mai influente decat multe dintre statele lumii".David Logan, Corporate Citizenship in the Global Age, 1998 Fundatiile corporatiste sunt una dintre formele cele mai dinamice de cultura si civilizatie de azi. Create de companii, finantate complet sau partial de mediul privat de afaceri, ele sprijina sau desfasoara programe sociale, civice, de sanatate, educationale sau culturale, actionand la nivel local sau global. Fundatiile corporatiste reprezinta un instrument eficient si persuasiv de management al marcii, functionand ca un purtator de cuvant al companiilor in relatiile cu publicul. In egala masura, ele sunt o expresie a civismului corporatist, o modalitate de exprimare sociala a companiilor. Ele integreaza un set de valori morale, sociale sau chiar religioase in practicile cotidiene si in strategiile de afaceri. In Romania, exista mai putin de 20 de fundatii corporatiste active. Primele, create de companii multinationale, apareau in cea de-a doua jumatate a anilor ‘90. Una dintre cele dintai,Fundatia pentru Copii Ronald McDonald, functioneaza de 10 ani, iar una dintre ultimele create, Fundatia PricewaterhouseCoopers, are mai putin de un an. Dupa 2000, tot mai multe companii romanesti infiinteaza ori sunt interesate sa infiinteze astfel de organizatii. Organizate in mod diferit, actionand in domenii diverse, adesea m