- Diverse - nr. 130 / 6 Iulie, 2007 Desi, formal, de combaterea coruptiei se ocupa multe institutii ale statutului roman, in realitate, lucrurile se intampla precum in zicala cu copilul cu multe moase care ramane cu buricul netaiat, din moment ce, in ultimii ani, chestiunea coruptiei, mai bine zis diminuarea ei, in ciuda faptului ca a fost declarata ca prioritara pentru guvernanti, la presiunile venite din partea U.E., lucrurile nu s-au indreptat la nivelul asteptarilor. Chiar daca acum Romaniei, ca stat membru al U.E., nu i se mai arata cartonasul rosu sau galben, in domeniu sunt inca multe lucruri de facut, dupa cum sublinia ultimul Raport pe aceasta tema de la U.E. Cum chestiunea implementarii legii, respectarii acesteia, implicit a limitarii fenomenului infractional, al coruptiei, priveste si ministerul Justitiei, acesta si-a propus lansarea unei campanii la nivel national, sub genericul "Imbunatatirea luptei impotriva coruptiei - Campanie anticoruptie". De data aceasta fortele implicate in lupta pentru combaterea coruptiei vin si din exteriorul tarii, fiind vorba de un consortiu din Danemarca, Transparency International Romania, Fundatia " Concept" si Agentia de Publicitate CAP Advertising, care dispun de un buget de 1,6 milioane de euro, finantare care vine de la U.E. cu scopul derularii unei campanii de informare publica cu privire la lupta anticoruptie. Astfel, se apreciaza ca este nevoie, la nivelul cetateanului de rand, de cresterea gradului de constientizarea a implicatiilor pe care le are coruptia mica, raspandita larg in cele mai diverse medii, dar care se dovedeste generatoare de fapte inafara legii. De altfel, in campania de combatere a coruptiei, aflata in pregatire, sunt implicati si reprezentanti ai altor ministere, fiecaruia revenindu-i partea sa de responsabilitate si aplicare a metodelor si tipului de informatie care se doreste a ajunge la nivel