Stagiunea teatrală s-a-ncheiat. Dar asta nu impiedica pe nimeni, pe principiul "fă-ţi vara sanie şi iarna car", sa privească inspre toamna ce va să vină.
Carte de vizită. Dacă eşti un obişnuit al spectacolelor oferite de trupe străine prin festivaluri şi, prin urmare, nu figurezi printre aceia cărora traducerea la cască le dă senzaţia că-s in metrou cu walk-man-ul la urechi, fă la stănga la Unirii şi ia-o-n sus pe Călăraşi. O să ai ocazia să-l cunoşti la Teatrul Evreiesc pe Ghimpl, brutarul unui mic "stetl" din Polonia, adus in scenă in regia şi dramatizarea lui Moshe Yassur după povestirea "Ghimpl Netotul", de Isaac Bashevis Singer. Alături de el şi asistentul domniei sale, tănărul regizor Pompiliu Kostas Rădulescu - al cărui spectacol "Zoo Story" de Edward Albee, cu Iulian Gliţă şi Bogdan Şerban, poate fi incă văzut in Club Prometheus -, sunt actorii Mircea Drimbăreanu, Viorica Bantaş, Leonie Waldman Eliad, Nicolae Călugăriţa, Mihai Ciucă, Cornel Ciupercescu, Arabela Neazi, Mircea Dragoman, Octavian Cercel, Marius Călugăriţa, Viorel Manole, Cristina Cărcei şi Monica Florescu. Iar in spaţiul găndit de scenograful Constantin Ciubotariu, căruia ii dă viaţă coregrafia maestrului Păstorel Ionescu, răsună muzica excepţională a compozitorului George Marcu.
Aventura verbului. La scurtă vreme după ce-şi incepe cariera de ziarist la "Literarische Bleter" din Varşovia, presimţind furtuna ce se va abate asupra Europei, Singer emigreaza in Statele Unite, unde işi continuă demersul literar impletind in scrierile sale viaţa orăşelelor evreieşti (stetl) din Polonia, credinţele religioase, folclorul, traditiile, misticismul şi supranaturalul, amintirile copilăriei punăndu-şi pecetea pe intreaga sa operă. Condeiul său a moştenit vehemenţa caustică a lui Mendele Mocher-Sforim, umorul lui Şalom Alehem şi aspiraţia spre sublim a lui Peretz. Are furii amarnice şi i