Performanţa şcolii romăneşti, judecată după rezultatele inregistrate de olimpici, este o iluzie, susţine Comisia prezidenţială pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării, intr-un raport publicat ieri pe site-ul Preşedinţiei. Aceste performanţe "reflectă excelenţa personală a acestor elevi şi a cătorva profesori care ii pregătesc, nicidecum starea sistemului", spune comisia condusă de fostul ministru Mircea Miclea.
Raport la Cotroceni
Performanţa şcolii romăneşti, judecată după rezultatele inregistrate de olimpici, este o iluzie, susţine Comisia prezidenţială pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării, intr-un raport publicat ieri pe site-ul Preşedinţiei. Aceste performanţe "reflectă excelenţa personală a acestor elevi şi a cătorva profesori care ii pregătesc, nicidecum starea sistemului", spune comisia condusă de fostul ministru Mircea Miclea.
In realitate, Romănia se află pe locul 34 din 42 de ţări participante la Programul Internaţional OECD de Evaluare a Elevilor. Cu excepţia rezultatelor la lectură ale copiilor din clasa a IV-a, toate celelalte performanţe se află mult sub media internaţională. Elevii romăni se află chiar in urma elevilor din ţările vecine, recent intrate in UE, care au aproximativ aceleaşi condiţii social-economice ca Romănia. Sistemul romănesc se dovedeşte ineficient, nerelevant, inechitabil şi de slabă calitate, iar menţinerea lui pune in pericol competitivitatea şi prosperitatea ţării, se arată in raportul care va fi dezbătut joi la Cotroceni. Comisia lui Miclea propune in consecinţă un pact naţional pentru educaţie, dar şi măsuri concrete, precum o nouă organizare a ciclurilor de invăţămănt, cu o atenţie specială acordată educaţiei timpurii (0-6/7 ani), eliminarea examenului de Capacitate o reformă curiculară flexibilă, centrată pe de