Ministerul IMM-urilor, Comertului, Turismului si Profesiilor Liberale (MIMMCTPL) va da in judecata firmele care au facut spoturile publicitare pentru promovarea Romaniei in strainatate in scopul recuperarii banilor, potrivit declaratiei de luni a secretarului de stat pentru turism, Lucia Morariu.
Morariu a informat ca a luat legatura cu "Comisia Juridica a Ministerului pentru a actiona in judecata firmele care au facut spoturile de promovare a Romaniei in strainatate, pentru a recupera sumele de bani care au fost cheltuite". De asemenea, considera ca ar fi necesara formarea unei comisii media externa care sa decida daca clipurile publicitare inca mai sunt eficiente.
Departamentul de Control al Guvernului (DCG), condus de secretarul de stat Emanoil Negut, a inceput, in iunie, actiunea de control la MIMMCTPL in ceea ce priveste modul in care societatea SM Art Advertising SRL a fost desemnata sa realizeze spoturile publicitare de promovare a Romaniei, in contextul in care MIMMCTPL a preluat atributiile Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT).
Conform raportului intocmit de DCG si trimis la DNA, cinci angajati ai fostei ANT, fostul vicepresedinte al Agentiei Nationale pe Turism, Livia Sima, fostul presedinte, Liviu Marian, directorul de promovare internationala, Carmen Moraru, functie preluata ulterior de Carmen Motorga, Octavian Arsene si membrii Comisiei de Evaluare Tehnnica, sunt acuzati de incalcarea legii achizitiilor publice, cheltuind aproximativ patru milioane de euro din banii publici.
In ciuda faptului ca nu dispunea de personal capabil de a evalua criteriile tehnice ale ofertelor, Agentia Nationala pentru Turism a incheiat un contract de promovare interna si externa a Romaniei, precum si realizarea unui catalog pentru promovarea cimitirului vesel Sapanta. De altfe