» In prima jumatate a anului au avut loc 311 accidente cu scutere, mopede si motociclete, soldate cu 11 morti si 67 raniti grav.
» In Capitala sunt inmatriculate 18.000 astfel de vehicule, jumatare din accidente fiind provocate de conducatorii moto.
» Minorii intre 16 si 18 ani formeaza majoritatea victimelor acestor accidente.
Intr-o capitala in care traficul seamana cu o turma speriata de furtuna, scuterul si mopedul pot parea solutia castigatoare. Ambuteiajele nu le stau in cale, consuma benzina cu lingurita, iar daca au sub 50 cmc si viteza lor maxima de constructie nu depaseste 45 km/h, le poti conduce de la 16 ani, fara carnet. Pentru a incaleca un astfel de vehicul nu e nevoie de cursuri practice, ci doar de cateva ore de legislatie rutiera.
"Intr-adevar, vara creste numarul accidentelor in care sunt implicate scutere. In timpul saptamanii, avem cel putin un caz pe zi, iar in weekend ajung si la cinci pe zi", spune doctorul Bogdan Oprita, de la Spitalul de Urgenta Floreasca. Pe langa faptul ca sunt la ordinea zilei, accidentele cu scuterul au de cele mai multe ori urmari grave: de la fracturi de membre pana la coma cauzata de traumatismele cranio-cerebrale. "De cele mai multe ori sunt accidente grave. Daca un scuter e implicat intr-un accident cu o masina, atunci leziunile sunt foarte grave, multe mortale", spune si medicul primar de urgenta Roxana Cheler, de la Spitalul Universitar. In 24 de ore, saptamana trecuta, pe mainile ei au ajuns 12 victime ale accidentelor rutiere, dintre care cinci conducatori de scuter. "Este foarte mult intr-o singura zi", crede Roxana Cheler.
In ochii medicilor de la urgenta, "scuteristii" sunt o specie aparte de participanti la trafic, sortiti parca sa ajunga la spital. "Cei mai multi au intre 16 si 18 ani, circula in sort si tricou, fara casca si jongleaza printre mas