Comisia de privatizare a Automobile Craiova incepe, luni, negocierile cu reprezentantii companiei americane Ford, dupa ce a validat, vineri, documentele de participare depuse de producatorul auto. Ford este singurul ofertant pentru fabrica de la Craiova.
Oferta tehnica si cea financiara vor fi deschise astazi in prezenta reprezentantilor Ford.
Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare, a declarat ca tranzactia ar putea fi incheiata pina la 1 septembrie. Ford ar urma sa preia 72,4% din actiunile fabricii de automobile de la Craiova.
Oferte neangajante depusesera General Motors Corporation, Ford Motors Company si compania Russian Machines, parte a grupului rus Basic Element controlat de Oleg Deripaska, unul dintre cei mai bogati oameni din lume.
Istoria Daewoo Automobile Romania
Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.
General Motors si alti parteneri au preluat in anul 2002 o parte a activelor companiei coreene Daewoo Motor, aflata in faliment, insa printre aceste active nu s-a numarat si compania de la Craiova.
In anul 2004, Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.
Anul trecut, autoritatile romane au anuntat ca doresc sa vanda Daewoo Automobile Craiova pana in iunie 2007, dupa ce statul a preluat pachetul de actiuni detinut de grupul sud-coreean la compania romaneasca.
Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane d