Astazi sunt programate sa inceapa negocierile cu Ford Motor Company pentru preluarea fostei uzine Daewoo Craiova, dupa ce comisia de privatizare a validat vineri documentele de participare depuse de compania americana, singurul ofertant pentru preluarea uzinei.
"Vom mari numarul angajatilor de la Craiova, vom atrage in regiune alte companii furnizoare de componente si vom imbunatati si creste capacitatea de productie a uzinei", a declarat pentru ZF John Fleming, presedinte si director executiv al Ford pentru Europa. Uzina de la Craiova avea la sfarsitul lui 2006 aproximativ 4.000 de angajati, comparativ cu doar 3.500, cati avea in 2005.
Spre deosebire de Renault, care dupa ce a preluat Dacia a anuntat proiectul de "5.000 de euro", devenit ulterior noua Dacia Logan, Ford nu detine in portofoliul sau un model care sa intre in competitie directa pe piata modelelor low-cost din Europa Centrala si de Est. "Vom continua sa monitorizam segmentul de piata al modelelor low-cost, insa nu avem nimic de comunicat cu privire la un astfel de model", a adaugat Fleming.
In prezent cel mai ieftin automobil din gama Ford pentru Europa este Ka, cu un pret incepand de la 7.890 de euro fara TVA, dar care se afla la final de cariera. Comisia de privatizare a Daewoo Craiova a validat vineri documentele de participare depuse de catre singurul ofertant, Ford Motor Company.
Dupa ce consilierii legali isi vor da avizul, comisia va deschide in cursul zilei de astazi oferta tehnica si cea financiara, in prezenta reprezentantilor Ford, tranzactia urmand a fi finalizata pana pe data de 1 septembrie.
"Peste 90% sunt sigur ca oferta Ford va fi acceptata si vom finaliza contractul de privatizare", a declarat pentru Mediafax Sebastian Vladescu, presedintele comisiei desemnate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) pentru privatizarea Daewoo si secr