Foto: Evz
Telespectatorii au fost bombardati in iunie, conform clasificarii Alfa Cont Mediawatch, in special de spoturi la bere (12.741), bauturi racoritoare (12.374), servicii de telefonie mobila (10.003), servicii bancare (8.186) si masini (7.813).
Consumul dicteaza reclamele
Specialistii in publicitate pun numarul mare de reclame la bere si sucuri pe seama consumului ridicat, intr-o luna cu medii de temperatura foarte ridicate.
„Pe timpul verii, tendinta de consum a romanilor se indreapta, in general, spre produsele specifice acestui anotimp, de exemplu bauturile racoritoare, inghetata, produsele lactate si tot ce inseamna bunuri de larg consum, pentru ca e momentul propice consumului lor”, a explicat Liana Radut, marketing director la Clir Media.
Clientii de publicitate, interesati sa aiba tot timpul anului produse pe care sa le promoveze prin reclame la TV, s-au specializat in ultimii ani pe lansarea unor produse special concepute pentru un anumit sezon.
In aceasta categorie intra diferitele sortimente de ciocolata care au o reteta mai „light”, cafeaua cu derivate mai „racoroase” sau berea servita extra-cold.
Nici celelalte categorii de produse nu au fost „vaduvite” de aparitii in calupurile publicitare. In topul primelor zece produse la care s-a facut reclama luna trecuta, conform monitorizarii Alfa Cont, sunt creditele destinate vacantelor, pachetele speciale oferite de companiile de comunicatii sau masinile.
Aceste reclame diversifica oferta de sezon si au in vedere sustinerea unui produs cu notorietate pe piata. De altfel, publicitarii considera ca sezonalitatea anumitor reclame tinde sa devina din ce in ce mai putin vizibila.
Astfel, clientii de publicitate opteaza fie pentru prelungirea perioadei de promovare a produsului, fie lanseaza alte categorii, care se prete