Producatorii estimeaza ca piata interna va creste in acest an cu 10 -15%
Exporturile sunt in prezent intre 10 si 20%, in functie de marca
Pentru 2007, atat Murfatlar, cat si Cotnari si-au propus o crestere de 20% a exportului. Potrivit directorului de marketing al Murfatlar, Radu Morar, in ultimii doi ani exporturile au crescut cu 7 puncte procentuale. El a precizat ca Spania si Italia, unde au ajuns de curand, sunt piete importante, deoarece comunitatile romanesti reprezinta o nisa de consumatori importanti. Alte piete considerate prioritare pentru 2007 sunt SUA (pentru Murfatlar reprezinta o piata traditionala, fiind prezenti chiar inainte de 2000) si China (fiind cea mai mare piata din lume, atractiva pentru orice producator, indiferent de produs). Morar a precizat ca in 2006, 20% din productia totala de vin au ajuns in tari precum S.U.A., Israel, Spania, Italia, Finlanda, Danemarca.
Pentru Cotnari, exportul a reprezentat anul trecut cca 10 %. Cele mai cerute vinuri sunt Grasa de Cotnari, Tamaioasa Romaneasca si Feteasca Alba. Laurentiu Anghel, Marketing&Export Manager, a mentionat ca in ultimul timp s-au inregistrat cresteri la export pe vinurile seci.
Consum mai mare si pe piata interna
Directorul de marketing al Murfatlar apreciaza ca piata romaneasca a vinului, aflata intr-un stadiu de dezvoltare si educare, va creste natural in acest an cu 10-15%. "In prima parte a anului, marea majoritate a produselor Murfatlar au inregistrat cresteri de vanzari. Lacrima lui Ovidiu de exemplu, a inregistrat o dublare a vanzarilor in primele 3 luni ale lui 2007 fata de perioada similara a anului trecut, ca urmare a campaniei incepute anul trecut, ne-a explicat Morar. "La jumatatea anului suntem in grafic, propunandu-ne pentru acest an mentinerea la nivelulul cantitativ al anului 2006", a aratat si reprezentantul Cotnari. Laur