Cei mai multi calatori care folosesc vagoanele de tren business class sunt barbati, ocupa posturi de manageri sau de functionari publici, in timp ce doar 13% sunt pensionari, 3,7% studenti si 0,2% agricultori. Cele 8 vagoane puse in circulatie la sfarsitul anului trecut, ne-au precizat reprezentantii CFR, au "prins" la public, insa, deocamdata, nu se poate realiza o evaluare a situatiei. Concret, nu se poate spune daca este sau nu profitabil acest serviciu pentru companie. "O evaluare realista a oricarui proiect de marketing se poate face la un interval considerat ca fiind relevant din perspectiva unei analize pertinente, deoarece este un proiect-pilot, care se afla intr-o faza de testare si de obisnuire a publicului calator cu aceasta clasa de lux pe calea ferata si in Romania. Se considera ca o perioada de 12 luni o sa fie relevanta pentru evaluarea modului in care clientii au primit serviciul", ne-a declarat Carmen Cotonaru, de la Biroul de Presa din cadrul CFR Calatori. Cu toate acestea, de la introducerea in Romania a acestui serviciu pe calea ferata, din decembrie 2006 si pana in prezent, au calatorit la clasa business peste 3.000 de pasageri. Rutele cele mai solicitate sunt Bucuresti-Cluj-Oradea si retur, Bucuresti-Timisoara.
Incepand cu 22 iunie a.c., serviciul business a fost extins si pe relatia Bucuresti Nord - Constanta. Pentru o calatorie la clasa exclusiv, o persoana va plati pentru ruta Bucuresti Nord-Brasov 73,20 lei, Bucuresti-Oradea - 164,70 lei, Bucuresti-Cluj-Napoca - 148,30 lei, Bucuresti-Timisoara - 155,10 lei, Bucuresti-Craiova, 86,30 lei si Bucuresti-Constanta, 91,00 lei. La clasa standard, pentru aceleasi rute se va achita dupa cum urmeaza: Bucuresti-Brasov - 63,20 lei, Bucuresti-Oradea-144,70 lei, Bucuresti-Cluj-Napoca - 128,30 lei, Bucuresti-Timisoara - 135,10 lei, Bucuresti-Craiova - 76,30 lei si Bucuresti-Constanta 81,00 lei.