Conform perceptiei noastre de occidentali individualisti, mall-urile sunt cladiri imense, construite in spiritul consumului de masa. Clasa si rafinamentul se regasesc doar in buticurile stilate, ascunse sub o semnatura grea. Imaginati-va insa o pleiada de nume mari din lumea modei, amestecate cu restaurante de lux, muzee, acvarii si cluburi de noapte, intr-un decor futuristic... mall-ul asiatic.
Este greu sa imbini spatiile imense, structurate pe mai multe niveluri, cu pretentiile de calitate pana la ultimul detaliu. Insa in cultura asiatica, unde activitatile de socializare sunt cultivate cu atentie si respect, iesitul la cumparaturi este un ritual in sine. Cele mai mari orase din Asia detin cel putin cate un complex comercial la standarde de top, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ.Mall-urile din Asia depasesc, insa, sfera iesitului la cumparaturi. Suprafetele de zeci de mii de metri patrati gazduiesc, pe langa magazine, restaurante si cinematografe, si galerii de arta, muzee, patinoare, bazine de inot, observatoare si acvarii cu pesti exotici. Mall-ul devine locul predilect pentru o serie de activitati variate, legate de consum, sport sau cultura, un epitom al socializarii.
Unul dintre cele mai stilate mall-uri din Asia este Starhill Gallery, din capitala malaysiana Kuala Lumpur. Starhill Gallery se pozitioneaza ca fiind locul care ofera "O Galerie de Experiente Bogate", rasfrante in sapte directii: Festin, Rasfat, Impodobire, Explorare, Grija, Aroma si Muza. Mall-ul isi imparte astfel ofertele intre moda, mancare, frumusete, articole pentru casa, lifestyle si arta. La o suprafata de 26.000 de metri patrati, Starhill Gallery ofera standarde de exclusivitate si refugiu rar intalnite intr-un complex comercial de asemenea dimensiuni. Aspectul si identitatea impresionante ale mall-ului au fost aduse la viata de arhitecti si designeri celeb