Că brandingul este subminat de către promoţii sau că romănii dau mare greutate relaţiilor de familie in cadrul căreia işi petrec majoritatea timpului, sau ritualurile cele mai intime ale vieţii conaţionalilor noştri sunt căteva date şi concluzii care se desprind din cel mai recent studiu intreprins pe consumator de agenţia Grafitti BBDO.
Consumator instabil, dar familist convins
Că brandingul este subminat de către promoţii sau că romănii dau mare greutate relaţiilor de familie in cadrul căreia işi petrec majoritatea timpului, sau ritualurile cele mai intime ale vieţii conaţionalilor noştri sunt căteva date şi concluzii care se desprind din cel mai recent studiu intreprins pe consumator de agenţia Grafitti BBDO.
In Romănia, studiul a fost realizat in colaborare cu agenţia de cercetare Mercury Research, pe un eşantion reprezentativ pentru populaţia urbană, cu o marjă de eroare de 3,7%. Sorin Psatta, Strategy & Research Director Graffiti BBDO, a analizat pentru Jurnalul Naţional concluziile şi a nuanţat implicaţiile studiului intitulat " BBDO - Maeştrii ritualului".
JN : De ce un studiu despre ritualurile cotidiene ?
Sorin Psatta : Studiul face parte dintr-o cercetare mai amplă, desfăşurată la iniţiativa BBDO Worldwide, la sfărşitul anului trecut şi inceputul acestui an. Asemenea acţiuni au loc periodic, cel puţin la nivelul marilor reţele de publicitate internaţionale, pentru a se "păstra" legătura cu consumatorii şi pentru a fi generate "insight-uri" utile pentru campaniile viitoare. Participarea la cercetare a fost voluntară şi a presupus mobilizarea unor bugete proprii, astfel că eşantionul final a cuprins 26 de ţări, printre care şi Romania.
Consolidare şi plus de substanţă
JN : Sunt aceste studii de un real folos unei agenţii ? Sau sunt doar un mod pentru acestea de a-şi consolida