» A scazut ponderea IMM-urilor cu activitate de comert cu amanuntul si a ramas constanta ponderea la comertul cu ridicata.
» Piata urmeaza sa fie dominata de marile magazine de tip hypermarket, in detrimentul firmelor mici.
» Principalele oportunitati de afaceri le constituie penetrarea de noi piete si obtinerea de granturi.
Reprezentantii firmelor mici si mijlocii apreciaza, per ansamblu, mediul de afaceri din Romania ca fiind unul favorabil, insa semnaleaza ca dificultati cu care se confrunta, in perioada actuala, birocratia, fiscalitatea excesiva si lipsa fortei de munca calificate. Astfel de aspecte sunt mentionate intr-o analiza realizata recent de Consiliul National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Romania, dupa chestionarea a 1.178 de intreprinzatori din toate judetele tarii. Din cei intervievati, 42,91% apreciaza ca situatia economica este favorabila afacerilor. Aproximativ 35,1% au raspuns ca situatia economica nu le influenteaza activitatea, iar aproape 22% ca afecteaza negativ afacerile. "Se remarca o diminuare a ponderii intreprinzatorilor care apreciaza nefavorabil mediul economic, ceea ce este un semnal bun pentru noi", a declarat ieri, la lansarea Cartei Albe a IMM-urilor, Ovidiu Nicolescu, presedintele CNIPMMR.
Penetrarea de noi piete
In cele mai multe dintre intreprinderile mici si mijlocii care au facut obiectul analizei realizate de Consiliul National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Romania, s-a considerat ca una din principalele oportunitati de afaceri o constituie penetrarea de noi piete, ceea ce demonstreaza cresterea puterii economice de ansamblu a sectorului de IMM-uri. Celelalte oportunitati de afaceri importante evidentiate sunt obtinerea de granturi (indicate de 55,26% din firme), folosirea de noi tehnologii (47,11%), asimilarea de noi produse (46,6%), cresterea v