Al treilea model din gama Seriei 1 este si unul dintre cele mai asteptate pentru ca promite un nivel excelent de dinamica.
Cei de la BMW isi pun mari sperante in aceasta varianta de caroserie a Seriei 1, pentru ca aceasta, spun ei, este inspirata de liniile legendarului model 2002, care a conturat un segment de nisa, acum aproape 40 de ani.Designerii constructorului german au reusit obtinerea unor proportii armonioase si fluide, astfel incat Seria 1 Coupe nu arata ca un hatchback caruia i s-a adaugat un portbagaj. Liniile laterale sunt extrem de dinamice datorita numeroaselor protuberante, iar partea din spate este marcata de stopurile originale si de eleronul profilat pe capota. De altfel coupe-ul este cu 130 mm mai lung decat versiunea hatchback, in conditiile in care ampatamentul a ramas acelasi (2.660 mm). Seria 1 Coupe nu a impresionat la spatiu interior in clasa compacta, asa ca si coupe-ul este destinat transportului, in conditii de confort, a patru persoane.
Din punct de vedere tehnic, Seria 1 Coupe este unul dintre cele mai avansate modele din segmentul premium al clasei compacte. Asta chiar si daca ne referim doar la motoarele disponibile. De departe cel mai tentant model pentru maniacii vitezei este 135i. Dotat cu un propulsor cu 6 cilindri in linie, supraalimentat cu doua turbocompresoare, care dezvolta 306 CP si 400 Nm, 135i Coupe accelereaza pana la 100 km/h in 5,3 secunde (cu 0,1 secunde mai mult decat vechiul M3) si ajunge la 250 km/h.
Si cei ce vor diesel vor putea profita de platforma tehnica foarte sportiva a Seriei 1 Coupe. BMW ofera si motorul de 2 litri (177 CP), care afiseaza un consum mediu de 4,8 l/100 km, dar si noul propulsor turbodiesel cu doua turbine. La o capacitate de 2 litri acesta livreaza 204 CP si face ca masina sa scoata 7 secunde pana la 100 km/h. Viteza maxima este de 238 km/h, iar consumul mediu este de doar 5,