*Fiat l-a lansat, la Torino, pe noul 500, în prezenţa preşedintelui, a premierului Italiei şi a peste 2.000 de jurnalişti din toată lumea. Renaşterea faimosului Cinquecento a avut parte de un eveniment fără precedent în industria auto mondială, costurile show-ului de lansare ridicându-se, conform presei italiene, la 12 milioane euro.
*Printre personalităţile prezente la botezul noului Fiat 500 s-au numărat premierul Romano Prodi, Andrea şi Sergio Pininfarina şi piloţii de F1 Felipe Masa şi Kimi Raikkonen
Noul Fiat 500 a oprit circulaţia, a blocat oraşul şi a bulversat miile de turişti aflaţi la Torino în data de 4 iulie. Decorul de basm, carele alegorice, muzica bună şi focul de artificii (neegalat nici măcar de cel de la ceremonia Jocurilor Olimpice de anul trecut) au transformat o aparent banală lansare de maşină într-o sărbătoare naţională în Italia. Cei de la Fiat l-au proiectat pe Cinquecento neuitând că succesul său şi forma simpatică şi drăgălaşă, de gărgăriţă, sunt parte din memoria colectivă a ţării de după încheierea războiului. Istoria plină de farmec a acestei iubite maşini începe fix cu o jumătate de secol în urmă, la 4 iulie 1957, zi din care Nuova 500 avea să se transforme într-un fenomen universal, valabil decenii întregi.
Proprietarii primului model (câteva sute au fost prezenţi la lansare cu tot cu vechiul Cinquecento), fani sau pur şi simplu admiratori de la distanţă, cu toţii au promovat, încă de la apariţia din ’57, imaginea unei maşini-camarad, micuţe dar solide şi economice, care a rămas mereu parte din viaţa lor. Pentru italieni, Fiat 500 nu a fost niciodată doar o maşină, ci evocarea unui spirit liber, dar chinuit de neajunsurile unui trecut altfel optimist pe care mulţi îşi doreau să-l reînvie cumva. Sarcina aceasta i-a revenit lui Fiat, de al cărui model Cinquecento se leagă cea mai frumoasă perioadă din istoria de