Omul de afaceri Joseph Seroussi, care detine lantul de magazine "No 36" si patru fabrici in industria textila, spune ca inainte de a deschide magazine sub brand propriu in strainatate, intentioneaza sa-si consolideze businessul local.
"Inca nu ma gandesc sa deschid magazine sub brandul No. 36 in afara Romaniei. Inainte sa faci acest pas, trebuie sa ai un business foarte solid acasa. Noi incercam sa mergem acum, iar pentru un asemenea proiect trebuie sa alergi", a spus Joseph Seroussi.
Seroussi detine patru magazine sub brandul No 36, trei in Bucuresti si unul in Odorheiu Secuiesc, deschis luna trecuta. El spune ca amortizarea investitiei intr-un nou magazin se face intr-o perioada de sapte-zece ani.
Printre companiile romanesti din industria textila care au pariat deja pe cartea extinderii regionale se numara producatorul clujean de lenjerie intima Jolidon, detinut de omul de afaceri Gabriel Carlig. Expansiunea internationala a Jolidon a inceput prin infiintarea in anul 2000, la Budapesta, a Jolidon Hungary KFT.
O prezenta regionala puternica o are si reteaua de magazine de incaltaminte Leonardo, detinuta de omul de afaceri Florin Panea. Retailerul de incaltaminte opereaza un lant de 110 magazine in Romania si 51 de magazine in Ungaria si Bulgaria, potrivit ultimelor date disponibile.
In ceea ce priveste productia efectiva, Seroussi spune ca a fost puternic afectata de aprecierea leului in raport cu euro, in conditiile in care principalele destinatii la export sunt pietele vestice.
"A fost o tragedie pentru exportatori. Moneda europeana a scazut cu aproximativ 25% si niciun exportator nu are asemenea marje din care sa sustina caderea cursului. Au fost multe falimente in Romania incepand cu 2005, din aceasta cauza. Incercam sa ne mentinem pe linia de plutire, dar daca se va continua asa, vom fi nevoiti sa inchidem. Suntem deja l