Explozia de centre comerciale va inversa raportul de forţe existent în prezent între proprietari şi chiriaşi. Aflaţi acum în postura de a accepta oferte de închiriere usturătoare, retailerii vor ajunge să-şi impună propriile condiţii. Supraoferta de malluri va deveni vizibilă nu doar în Bucureşti, ci şi în oraşele din ţară. Primul centru comercial modern din Capitală, Bucureşti Mall, a fost construit în 1999 şi a lansat o nouă modă în shoppingul autohton la acea
Explozia de centre comerciale va inversa raportul de forţe existent în prezent între proprietari şi chiriaşi. Aflaţi acum în postura de a accepta oferte de închiriere usturătoare, retailerii vor ajunge să-şi impună propriile condiţii. Supraoferta de malluri va deveni vizibilă nu doar în Bucureşti, ci şi în oraşele din ţară.
Primul centru comercial modern din Capitală, Bucureşti Mall, a fost construit în 1999 şi a lansat o nouă modă în shoppingul autohton la acea vreme, fiind urmat, în 2004, de Plaza România. În prezent, oferta de centre comerciale este de 365.000 mp, o zecime din cea prezentă pe piaţa poloneză şi ceva mai mult de o cincime din cea maghiară. Peste trei ani, însă, se vor schimba complet datele problemei. Majoritatea marilor proiecte aflate pe hârtie sau în execuţie au programată finalizarea în 2009, numai în Bucureşti suprafaţa lor însumată fiind de circa un milion de metri pătraţi, în vreme ce capacitatea de absorbţie a oraşului, generată, printre altele, de numărul de locuitori şi puterea de cumpărare, este de doar 550.000 mp, avertizează agenţiile imobiliare. Practic, developerii au căutat să identifice oportunităţi fără a trage cu ochiul la concurenţă, iar Capitala este „invadată“ de proiecte de centre comerciale, numai în partea de vest urmând să apară patru astfel de centre. Această situaţie a determinat reaşezarea strategiilor, dezvoltatorii