Amenzile de pe ruta Cluj - Turda au fost "privatizate"
Peste 85.000 de infractiuni si peste 8,5 milioane de lei in numai citeva zile. Atit s-a adunat deocamdata din "afacerea big brother", adica amenzile pentru depasirea vitezei legale date pe tronsonul Turda - Cluj-Napoca de pe DN 1. Banii se vor imparti aproape "frateste". 51% intra in bugetele primariilor de pe traseu, adica Turda, Sandulesti, Tureni si Feleacu.
O parte semnificativa insa, mai exact 49% intra in conturile firmei Codec SRL, care a "cistigat" contractul fara nici un fel de licitatie. Din aceasta cauza firma este in prezent in atentia Agentiei Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.
Viata are prioritate
Sistemului de supraveghere video a fost instalat pe tronsonul DN1 Cluj-Napoca -Turda din cauza numarului mare de accidente care se inregistreaza anual pe aceasta portiune de drum. Potrivit sefului politiei rutiere, Alexandru Muresan in ultimii doi ani intre Cluj si Turda au avut loc 40 de accidente grave soldate cu 28 de morti si 30 de raniti.
In toamna anului trecut autoritatile au anuntat ca intentioneaza sa recurrga la acest sistem de supraveghere a traficului pentru a reduce numarul accidentelor. Compania ILSA ar fi trebuit sa se ocupe de furnizarea si montarea aparaturii in maxim 6 luni de zile.
Deoarece ILSA a obtinut un alt contract important cu guvernul, respectiv supravegherea video pe Autostrada Soarelui, Clujul a fost aminat pentru finele lui 2007.
Codec "rasare" la momentul potrivit
Presedintele Consiliului Judetean, Marius Nicoara a declarat recent ca nu s-a dorit intirzierea proiectului si ca in aceste conditii a decis sa caute un partener local. Iar firma Codec a aparut exact