Dezvoltarea pietei de retail, precum si numeroasele proiecte anuntate, transforma Romania intr-o destinatie din ce in ce mai atractiva pentru retaileri. Yvonne Court, Head of Retail Research & Consultancy in cadrul companiei Cushman & Wakefield si ICSC European Board Member arata intr-un raport de cercetare prezentat cu ocazia lansarii ICSC in Romania ca tara noastra se situeaza pe locul al optulea in preferinta retailerilor pentru expansiune, pe primul loc situandu-se Rusia, urmata de
Dezvoltarea pietei de retail, precum si numeroasele proiecte anuntate, transforma Romania intr-o destinatie din ce in ce mai atractiva pentru retaileri. Yvonne Court, Head of Retail Research & Consultancy in cadrul companiei Cushman & Wakefield si ICSC European Board Member arata intr-un raport de cercetare prezentat cu ocazia lansarii ICSC in Romania ca tara noastra se situeaza pe locul al optulea in preferinta retailerilor pentru expansiune, pe primul loc situandu-se Rusia, urmata de Cehia.
Motivele expansiunii internationale a retailerilor, se arata in continuare in raport, sunt legate de identificarea oportunitatilor pentru expansiuni organice, motive sustinute de limitarea posibilitatilor de extindere pe pietele locale si identificarea de potentiali francizati.In privinta locatiilor alese de retaileri, in prim plan se situeaza locatiile high street si centrele comerciale din interiorul si exteriorul oraselor, ultimele locuri fiind ocupate de parcurile de distractii si de parcurile industriale. Pentru 80% dintre retaileri metoda preferata pentru patrunderea pe o piata noua este abordarea organica, in timp ce 20% prefera metoda francizarii si metoda de joint venture cu un partener local.
International Council of Shopping Centres (ISCS), lansata in Romania in luna iulie 2007, este o asociatie non-profit c