Prin vanzarea diviziei de biscuiti LU si achizitionarea marcii olandeze Numico, Danone se orienteaza tot mai mult catre sectorul de nutritie si sanatate, incercand astfel sa devanseze liderul mondial in domeniu Nestle.
Danone nu mai este practic Danone, anunta publicatia elvetiana Le Temps. Grupul agroalimentar francez a anuntat pe data de trei iulie vanzarea pentru 5,3 miliarde de euro a diviziei de Biscuiti si Produse din cereale, grupului american Kraft Foods.
La doar o saptamana dupa, grupul francez a anuntat ca doreste sa achizitioneze compania olandeza Numico, specializata in domeniul nutritiei infantile si alimentatiei sanatoase, care detine de asemenea si compania elvetiana Milupa.
Aceste doua operatii urmaresc acelasi obiectiv: „Grupul vrea sa isi focalizeze toate eforturile de cercetare si inovatie, cat si resursele de marketing, industriale si comerciale pentru o crestere rapida a celor doua ramuri: produsele lactate proaspete si bauturile pe baza de apa carbonatata si necarbonatata”, a subliniat Franck Riboud, presedinte si director general al Danone, pentru a explica vanzarea diviziei LU.
Achizitia companiei Numico se ridica la 12,3 miliarde de euro. Cu o cifra de afeceri de 2,3 miliarde de euro in 2006 si o crestere de 32% fata de anul precedent, Numico este astfel lider incontestabil in domeniul nutritiei clinice si infantile. „Imbinarea celor doua grupe ne va permite sa cream o companie absolut unica in domeniul alimentatiei, care va avea fara indoiala cea mai buna si puternica pozitie in domeniul alimentatiei sanatoase”, a adaugat Franck Riboud.
Astfel, grupul francez isi doreste in mod evident sa intre in concurenta directa cu liderul in domeniu, Nestle. Din 1996 si pana in prezent Danone a reusit sa se afirme ca lider in domeniul produselor lactate si numarul doi in sectorul apelor imbuteliate,imediat dupa Nestle. C