CNACN vrea si retehnologizarea ecluzelor
Expertii olandezi ne dau solutii
200 km de maluri vor fi concesionate
Timp de un an, specialistii olandezi va trebui sa gaseasca solutii optime, dar si ecologice pentru consolidarea malurilor canalelor navigabile din Romania. Alaturi de retehnologizarea ecluzelor, aceste operatiuni vor "inghiti" un miliard de euro. Potrivit directorului general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile (CNACN), Ovidiu Cupsa, toate aceste masuri ar putea reduce necesarul de investitii de la 650 milioane euro la 450 milioane de euro.
Ieri, conducerea CNACN a cerut Ministerului Transporturilor (MT) fonduri de un milion de euro pentru 2007 si noua milioane de euro pentru 2008 pentru consolidarea malurilor canalelor navigabile, valoarea tuturor investitiilor planificate fiind de peste un miliard de euro. Purtatorul de cuvant al CNACN, Adrian Pandici, a declarat ca se lucreaza la consolidarea malurilor Canalului Poarta Alba - Midia Navodari, fiind necesare, in total, 125 milioane euro.
Fonduri de 155 milioane euro sunt necesare pentru efectuarea acelorasi lucrari la Canalul Dunare - Marea Neagra. Valoarea tuturor investitiilor planificate pentru cele doua canale navigabile, printre care si retehnologizarea ecluzelor, este estimata la peste un miliard de euro, fiind nevoie pentru finalizarea lucrarilor de 650 milioane de euro.
Saptamana trecuta, in cadrul unei conferinte de presa, Cupsa anunta ca in scurt timp vor incepe lucrarile de dragare a Canalului Dunare - Marea Neagra, operatiune care costa 20 miliarde lei vechi. "Vrem sa facem anual un dragaj al canalelor navigabile si sa nu mai asteptam 2-3 ani, sa se depuna aluviuni care obstructioneaza traficul“, a precizat Cupsa.
Porturi private si terminale de barje
Pentru obtinerea unor profituri insemnate, dar si pent