Bancurile de nisip din Dunăre au provocat marţi blocarea a două nave, în apropiere de localitatea mehedinţeană Salcia, din cauza nivelului scăzut al fluviului
MEHEDINŢI. Şlepul autopropulsat „Ontario“, aflat sub pavilion olandez şi aparţinând societăţii gălăţene SC Transeuropa, încărcat cu 550 de tone de orz, venea din Ungaria şi se îndrepta către Portul Constanţa. Potrivit căpitanului Ovidiu Isăilă de la Căpitănia Zonală Drobeta Turnu Severin, nava cu pricina a eşuat pe pragurile de nisip în jurul orei 8.30, la kilometrul fluvial 830,5. „Principalele cauze sunt nerespectarea şenalului navigabil, dar şi nivelul scăzut al apei. Navigatorii trebuie să se informeze la noi cu privire la cotele apelor şi acest lucru îl pot face prin staţie, fax, e-mail. Şlepul va fi tras din pragurile de nisip şi adus pe şenalul navigabil cu ajutorul remorcherului Orăştie“, a declarat cpt. Ovidiu Isăilă.
Unul dintre marinarii de pe „Ontario”, Viorel Stavarache, povesteşte că este pentru prima dată când nava tranzitează această zonă şi că de vină pentru producerea acestui incident este balizarea necorespunzătoare a fluviului. „Nu cred că noi am efectuat vreo manevră greşită. De vină sunt pragurile de nisip şi nivelul scăzut al Dunării, dar şi lipsa geamandurilor. Am parcurs până aici circa 2.700 de kilometri, totul a fost frumos, însă de la Porţile de Fier, mai exact de pe la kilometrul fluvial 840, zona nu este balizată corespunzător. Zonele periculoase nu sunt semnalizate aşa cum trebuie şi am înţeles că acest sector aparţine bulgarilor, nu românilor. O să întârziem câteva ore bune şi sper ca spre seară să ne putem continua drumul spre Constanţa“, a spus marinarul.
Nivel scăzut al apelor fluviului
Cea de-a doua navă împotmolită în nisip a fost „Quadro“, navă sub pavilion german care aparţine firmei Ludorf Schifffahrt. Şlepul autopropulsat transporta către