In Cuhnia Palatului de la Mogosoaia, vestigiu architectural medieval ce parca asteapta mereu podoabe ambientale, care sa-l revigoreze si sa-i sporeasca frumusetea, artista decoratoare Daniela Frumuseanu a imaginat unul dintre cele mai inchegate si spectaculoase proiecte expozitionale din intreaga ei cariera. Pornind de la un concept experimentat anterior, mereu imbogatit si dezvoltat metodic in anii din urma, printr-o succesiune de exercitii inovative, care, practice, au conferit viziunii sale plastice o originalitate si o individualitate devenite azi emblematice pentru arta noastra contemporana, Daniela Frumuseanu ne introduce in fascinantul univers de forme plamadite cu migala, cutezanta si verva imaginativa prin miraculoasa Atingere a focului.
Acesta este titlul expozitiei care, intr-o acceptiune cvasimetaforica, ilustreaza elementele resurectionale, pe care le-a introdus artista in cercetarile sale plastice, atipice pentru ceea ce indeobste numim arta tapiseriei, a decoratiei parietale sau spatiale bazate pe fibre celulotice, dar si alte materiale extrase din arsenalul, mereu in primenire, al noilor mijloace si tehnologii secretate in masa de civilizatia actuala.
In felul acesta, este impropriu sa mai vorbim, stricto senso, de "arte textile" - disciplina originara in care s-a format artista. Daniela Frumuseanu si, fireste, unii dintre ciracii ei pe care-i pastoreste la Universitatea de Arta, scruteaza mai departe sensurile si posibilitatile de innoire si de evolutie a artei, careia i s-a dedicat cu o pasiune si o febrilitate creativa putin comune! O disponibilitate inovativa intens cultivata in ultimii ani, o deschidere naturala pentru domenii si preocupari variate, aflate potential in relatie adiacenta ori de conjunctie cu propriile prospectiuni artistice, au facilitat gasirea unor solutii plastice surprinzatoare prin virtutile lor expresi