» Ministerul Transporturilor a pregatit un proiect de hotarare de guvern, in nota de fundamentare fiind prezentat detaliat traseul autostrazii Bucuresti-Ploiesti, act normativ prin care vor fi transferate ministerului 44 hectare din Snagov, teren aflat in prezent la RA-APPS.
» Pe acest teren va fi amplasat centrul de coordonare si intretinere a autostrazii, ale carui constructii presupun, printre altele, demolarea Primariei Barcanesti si a zece case din localitate.
Din punct de vedere administrativ, autostrada va incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova.
Km 0, la Petricani
Traseul autostrazii incepe din strada Petricani din Bucuresti (km 0±000), cu aproximativ 1.200 metri inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta, continuand cu pasajul Petricani peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, calea ferata industriala dintre statiile de cale ferata Baneasa si Pantelimon si un drum adiacent cailor ferate.
Orientarea generala a aliniamentului va fi catre nord (pe teritoriul comunei Voluntari), la est de soseaua Pipera, apoi va trece peste Lacul Pipera pe un pod.
Nodul centurii Bucurestiului
Autostrada va trece la aproximativ 30 metri prin partea de est a gropii de gunoi din comuna Voluntari, iar la km 7 va traversa linia de centura si calea ferata existenta a municipiului Bucuresti printr-un pasaj superior. Nodul care va fi construit la km 7±500, numit "Nodul centurii Bucurestiului", va lega noua autostrada cu centura Bucurestiului. Urmand acelasi aliniament catre nord, autostrada va traversa, pe un pod, Valea Pasarea si dupa aproximativ 4,5 km se va intersecta cu viitoarea autostrada de centura Bucuresti Nord.
Inainte de a se intalni cu viitoarea autostrada de ocolire, aliniamentul va traversa teritoriile localitatilor Tuna