Aparut initial in SUA si preluat apoi in Europa, conceptul de responsabilitate sociala a corporatiilor include nenumarate domenii de activitate care vizeaza dezvoltarea durabila a comunitatii. Companiile aleg sa trateze problemele de mediu si pe cele sociale ca parte integranta a operatiunilor lor de afaceri.
Daca pana nu de mult, mediul si activitatile de mediu erau apreciate de companii doar ca surse generatoare de costuri, responsabilitatea sociala a corporatiilor transforma protectia mediului intr-o oportunitate de crestere a competitivitatii. Numeroase companii din Romania (Petrom, Lafarge-Romania, Smithfield Romania, Quadrant Amroq Beverages etc.) sunt implicate in programe ample de refacere a mediului.
"Milioane de oameni, milioane de copaci", program de responsabilitate sociala corporativa, a fost lansat, la initiativa MMDD, la sfarsitul anului trecut. Programul se adreseaza tuturor companiilor si organizatiilor din Romania care doresc sa se implice, voluntar, intr-o actiune nationala de reimpadurire a unor zone afectate. Programul are ca scop promovarea activitatilor de voluntariat in cadrul companiilor, organizatiilor si al institutiilor pentru plantarea de copaci sau de alte plante in orase si in imprejurimile acestora, conform calendarului anual de plantari, toamna si primavara.
Printre obiectivele programului se numara: cresterea constientizarii rolului major pe care il are societatea in protectia si recrearea mediului, promovarea catre marele public a activitatilor de voluntariat, educarea tinerei generatii in spiritul protectiei mediului, dar si obtinerea de rezultate masurabile la nivel de tara, evaluate in fiecare an (in noiembrie). In acest proiect sunt implicate companii precum: Ursus Breweries - membru fondator, Smithfield Romania, Quadrant Amroq Beverages, Lafarge Romania.
Un alt proiect, denumit