Asteptat cu sufletul la gura de investitorii in afaceri imobiliare, dar si de localnici, traseul autostrazii Bucuresti-Ploiesti a fost stabilit punct cu punct de Ministerul Transporturilor (MT). La inceputul lunii aprilie a.c., firme importante se plangeau de faptul ca sistarea lucrarilor la sectorul Bucuresti-Moara Vlasiei le da peste cap planurile. "Este foarte greu sa decizi sa cumperi teren si sa incepi o investitie in conditiile in care traseul autostrazii s-a modificat, ce-i drept nu in totalitate (...), in conditiile in care a fost schimbat de mai multe ori in ultimii doi ani. Acest lucru ofera si posibilitati foarte mari pentru speculantii cu teren", declara Stefan Gheorghiu, directorul general al biroului din Romania al Europolis Real Estate Asset Management.
Mai mult decat atat, reprezentantul Europolis preciza ca, din acest motiv, este greu de previzionat care va fi evolutia pietei imobiliare din partea de nord a Bucurestiului. "Investitorii stau si asteapta pana nu stiu sigur care este traseul. Nu poti investi multi bani daca nu esti sigur de acest aspect", a mai spus Gheorghiu.
In urma cu 2 zile, MT a prezentat intregul traseu al autostrazii. Cei care se regasesc pe acest segment, fie investitori care dezvolta diverse afaceri, fie simpli localnici, se asteapta acum sa se imbogateasca. Pretul terenurilor in zona a crescut de aproape 100 de ori in ultimii 2 ani. De exemplu, de la Bucuresti la Ploiesti, autostrada intalneste cateva drumuri judetene, iar orice intrare si iesire pe traseu devine brusc interesanta. Pe sectorul de la Moara Vlasiei, terenurile au crescut fata de 2004, de la 2 euro in camp, la 15 euro. Pe drumul judetean 200, langa lacul Caldarusani, preturile au explodat de la 4-5 euro la 35 euro/mp. Specialistii estimeaza ca, in fiecare an, orice teren aflat in apropierea autostrazii isi va dubla valoarea.
44 ha de tere