Vanzarile de produse Adobe de pe piata locala s-au dublat in primul trimestru al acestui an, iar tendinta de crestere se va mentine si in perioada urmatoare, odata cu cresterea nivelului de trai al romanilor, estimeaza Alexandru Costin, directorul general al Adobe Romania.
"Vanzarile de produse Adobe de pe piata locala au crescut cu peste 100% in primul trimestru al acestui an comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Cel mai bine vandut produs Adobe de pe piata locala este Photosphop cu circa 40% din vanzari, urmat de Acrobat, Illustrator si Dreamweaver", a declarat Costin pentru ZF. El nu a dorit sa ofere detalii despre valoarea vanzarilor sau numarul de unitati comercializate. "Oricum cifrele din vanzari nu se regasesc la noi ci la distribuitorii nostri, I.R.I.S. si Romsym", a adaugat el.
Aplicatiile Adobe sunt utilizate in principal pentru gestiunea documentelor si de catre artisti si publisheri pentru prelucrarea imaginilor, machetare etc.
Seful Adobe Romania crede ca vanzarile companiei vor creste si in perioada urmatoare.
"Cresterea pe piata locala va fi determinata de mai multe componente. Odata, pe masura ce nivelul de viata al romanilor va creste, ei vor intelege ca este valoros sa platesti pentru soft pentru ca primesti suport, si alte beneficii si pana la urma te asiguri astfel ca va exista o versiune urmatoare. Apoi, produsele noi incep sa fie localizate (sa dispuna de o interfata in limba romana - n. red.) pentru Romania", afirma Costin. Localizarea aplicatiilor Adobe este realizata in Cehia de un partener al Adobe.
"Nu se face suport tehnic in Romania si nici nu avem nicio intentie in acest sens. Aici avem un centru autentic de cercetare&dezvoltare in care nu facem absolut deloc suport", subliniaza Costin, care mizeaza si pe acest lucru, pe langa pachetul salarial si de compensatii al Adobe, pentru a angaja in patru