» Autostrada Transilvania ar putea avansa mai repede daca statul s-ar grabi sa elibereze terenurile
» Lipsa fondurilor pentru sapaturile arheologice de pe traseul autostrazii pune sub semnul intrebarii inceperea lucrarilor la tronsonul din Salaj
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu a reusit sa elibereze la timp toate terenurile pentru cele doua tronsoane din Autostrada Transilvania. "Cele mai multe probleme sunt in situatia taierii padurilor si eliberarii terenurilor de utilitati" a explicat directorul de comunicare al companiei americane Bechtel, Bogdan Sgarcitu. El a explicat ca, desi, obligatiile contractuale prevad ca statul roman sa asigure terenurile libere la momentul in care constructorul avanseaza cu lucrarea, "aceasta se intampla doar intr-o lume ideala. In realitate, exista portiuni pe care ne este afectata productivitatea, pentru ca noi am putea sa avansam mult mai rapid, daca nu ar exista inca probleme, fie cu exproprierile, fie cu eliberarea terenului". Cu toate acestea, Sgarcitu a explicat ca "cel putin deocamdata, aceste situatii nu s-au soldat cu penalizari pentru statul roman, si nici pe viitor, cat timp vom putea sa lucram si nu vom fi blocati sa avansam din astfel de cauze, nu vom solicita penalitati". Astfel de blocaje se anunta deja si pe tronsoanele pe care urmeaza sa fie incepute lucrari la anul viitor. Lucrarile arheologice care trebuie facute inainte de inceperea lucrarilor pe teritoriul judetului Salaj, intarzie din cauza lipsei fondurilor. seful sectiei de Arheologie a Muzeului Judetean de Istorie si Arta Zalau, Gheorghe Tamba, a declarat ca suma de 276.000 de lei, primita de muzeu pentru cele 28 de situri ce trebuiau descarcate arheologic inca de anul trecut, a fost deja epuizata, dar nici un metru de teren nu a fost eliberat de sarcina. "Suma a fost insuficienta, astfe