Cunoscutul regizor Lucian Pintilie a susţinut, la Sighet, potrivit Hotnews, că vremea filmelor cu tematică politică, la modăîin anii ‘90, a trecut, iar viitorul aparţine noului val din cinematografia românească. Trei filme româneşti recente i-au atras atenţia în mod special lui Pintilie: „Patru luni, trei săptămâni şi două zile”, regizat de Cristian Mungiu, care a luat în acest an marele premiu la Cannes, „Moartea domnului Lăzărescu”, al lui Cristi Puiu şi „A fost sau n-a fost”, al lui Cornel Porumboiu. Potrivit regizorului, marele merit al acestor filme este acela de a nu fi fost atinse „filoxerate” de politic. „Filmele mari ale umanităţii nu sunt filme politice, nu sunt filme polemice, nu sunt filme în care discuţi cu tâmpiţi de la Comitetul Central care îţi sugrumă viaţa aia scurtă, pe care o avem. Ăsta e un lucru formidabil. Ei fac altfel de filme.”
Deşi sunt cunoscute relaţiile personale nu foarte cordiale dintre Cristi Puiu şi Lucian Pintilie, fapt recunoscut public chiar de acesta din urmă la Sighet, marele regizor nu s-a sfiit să proclame filmul mai tânărului său confrate, drept cel mai bun de după revoluţie. „Lăzărescu este însă o capodoperă. Este cel mai bun film românesc”, a susţinut Pintilie, mărturisind în acelaşi timp că are „relaţii reci, chiar proaste” cu regizorul Cristi Puiu.
Un alt amănunt pe care regizorul a ţinut să-l clarifice priveşte relaţia pe care tinerii cineaşti o au cu filmele sale.
“Un lucru trebuie pus la punct. Se spune că această tânără generaţie de cineaşti iese din mantaua mea. Nu iese deloc din mantaua mea! Decât în măsura în care, adolescenţi fiind, au văzut filmele mele şi le-au plăcut filmele mele. Ei se deosebesc foarte tare de cinematografia mea, care este o cinematografie bazată fie pe un fel de realism magic, fie pe o încrâncenare polemică. Ei nu fac filme, şi asta este o chestiune formidabilă şi un argum