Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov organizează astăzi un work-shop care va dezvolta ideea Comisiei Europene de a veni în sprijinul companiilor private, şi în mod special în sprijinul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri), pentru a înţelege mai bine beneficiile combaterii stereotipurilor de gen pe piaţa muncii, pentru îmbunătaţirea competitivităţii.
Stereotipurile de gen au un impact semnificativ asupra pieţei muncii şi a mediului de afaceri. Cu toate că firmele nu îşi pot permite să irosească talente, stereotipurile legate de ce este cel mai potrivit pentru femei şi barbaţi sunt privite deseori ca nişte bariere. De exemplu, 59% din tinerii absolvenţi şi 80% din studenţii la Administrarea Afacerilor la nivel European sunt femei, iar acestea sunt factorii de decizie în ceea ce priveşte achiziţiile în peste 70% din cazuri. Acţiunile ce sprijină egalitatea de şanse au un impact pozitiv asupra motivaţiei, creativităţii şi productivităţii angajaţilor, iar firmele ce promovează femeile pe poziţii de conducere sunt cu 18 – 69% mai profitabile decat media realizată pe 500 firme de top din acelaşi sector.
În ciuda faptului că, în România, 96% din populaţia activă feminină are studii medii şi superioare, rata de angajare este de doar 52,8%. În România, femeile reprezintă aproape 80% dintre persoanele ce lucrează în domeniul sănătate şi social şi 60% din rata de angajare în comerţ. De asemenea, un procent de 52,8% din forţa de muncă din administraţia publică este reprezentată de femei şi 71,6% în învăţământ, în special profesori.
Pentru a veni în sprijinul ideii de egalitate de şanse, iniţiativa va include o serie de workshop-uri care vor avea loc în 27 ţări europene plus Islanda şi Norvegia. Aceste workshop-uri vor avea ca grupuri ţintă personalul camerelor de comerţ şi industrie, asociaţiilor profesionale, instituţii de training, oameni de aface