Gestul lui Traian Băsescu ţine de obsesia sa pentru a avea căt mai mare capital electoral. Simţind că a lovit şui prin poziţia faţă de Legea pensiilor, domnia sa a găndit că poate scoate din punctele pierdute făcănd cu ochiul celor din invăţămănt.Gestul lui Traian Băsescu ţine de obsesia sa pentru a avea căt mai mare capital electoral. Simţind că a lovit şui prin poziţia faţă de Legea pensiilor, domnia sa a găndit că poate scoate din punctele pierdute făcănd cu ochiul celor din invăţămănt.
Â
La finele Raportului privind starea educaţiei in Romănia, Traian Băsescu a ţinut să precizeze:
"Sunt perfect conştient că şi diagnosticul, şi soluţiile infăţişate vor naşte discuţii, vor stărni controverse, vor genera un dialog aprins. Este bine, de altfel, ca dezbaterea să fie purtată căt mai deschis. Ar fi remarcabil ca această dezbatere să fie una responsabilă şi ca ea să incurajeze consensul, şi nu radicalizarea opoziţiilor".
Preşedintele nu s-a inşelat: Raportul a stărnit controverse. Şi nu obişnuite, tipice dezbaterilor de idei, ci pătimaşe, impinse pănă in vecinătatea păruielii.
Numai că ele nu s-au referit, cum credea Traian Băsescu, la diagnostic şi la soluţiile infăţişate.
Â
Diagnosticul, de exemplu, n-a stărnit nici măcar o hărjoană, d-apoi o controversă.
Toată lumea a fost de acord cu spusele Raportului despre educaţia din Romănia de azi.
Educaţia din Romănia de azi e la pămănt.
Oarecum surprinzător, dacă ne găndim că tot ce face Traian Băsescu imparte politica şi presa in două tabere duşmane, consensul asupra diagnosticului nu-şi are rădăcina intr-o radiografie a realităţii.
Şi-a spus cuvăntul, evident, năravul romănesc de a vedea totul in jur in culori de catastrofă.
Â
Soluţiile, ca şi observaţiile din Discurs, au fost trecute sub tăcere.
Controversa, scandalul, reflectate in presă