Nadia, mult timp un brand de tara / APDocumente:
Master Planul pentru turism
(16.07.2007) PDF
Proiectul Fabulospirit a fost dat uitarii dupa schimbarea conducerii de la MAE. Celalalt proiect, “Romania mereu surprinzatoare”, e pe moarte, dupa o existenta nu tocmai fericita.
Sunt doua dintre intentiile autoritatilor romane care au avut drept scop turnarea in urechea strainatatii a unor adevaruri putin cunoscute: capitala Romaniei nu este Budapesta, romanii au litoral la Marea Neagra, partii de ski in Carpati, mamaliga, tuica si Maramures. Ce urmeaza?
Dupa mai multe tentative, colocvii, seminarii si dezbateri publice, Romania ramane in continuare una din putinele tari europene fara o strategie de branding, fara un program coerent prin care sa se faca cunoscuta “afara”.
La inceput, in 2004, a fost sloganul “Romania mereu surprinzatoare”, facut de Ministerul Turismului. Si pentru promovare i s-au oferit 52 de miliarde de lei. Si a venit statul si a difuzat clipuri publicitare pe Euronews si pe BBC si pe CNN.
Si timpul s-a scurs, campania a ramas uitata intr-un colt ministerial, iar multi straini stiu in continuare de Budapesta - capitala Romaniei.
Pe 10 iulie anul acesta, Organizatia Mondiala a Turismului a criticat campania si sloganul “Romania mereu surprinzatoare”, acesta urmand a fi folosit doar pana in momentul in care se va identifica un brand de tara.
„Echipa noastra a avut o reactie critica la sloganul actual al turismului romanesc «Simply Surprising», pentru ca nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori“, afirma pe 9 iulie Richard Batchelor, seful unei echipe de consultanti internationali din cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT).
Dupa initiativa Ministerul Turismului, Externele au venit cu o noua propunere: Fabulospirit.
@N