Podul care trece peste Valea Miraslaului s-a surpat partial, pe o distanta de aproximativ 1, 5 metri catre interiorul partii carosabile si 3-4 metri pe lungimea dumului, pe sensul de mers dinspre Unirea spre Aiud. Drumul este extrem de important, deoarece face legatura intre judetele Alba si Cluj.
Cealalta ruta pe care se poate ajunge de la Alba Iulia la Turda este prin Apuseni, pe la Cimpeni, dar inseamna un ocol de mai bine de o suta de kilometri. Un ocol ceva mai mic s-ar face pe drumul Aiud - Buru, insa acesta este practic impracticabil, din cauza starii avansate de degradare in care se afla.
Intirzieri importante
Potrivit primelor concluzii ale politistilor din Alba, se pare ca au existat doua cauze combinate care au dus la producerea incidentului. Pe de o parte, se efectuau lucrari de reparatii la pod si, pe de alta parte, debitul Vaii Miraslaului a crescut ca urmare a ploilor insemnate cantitativ, inregistrate in cursul serii de vineri.
La ora actuala, traficul se desfasoara pe un singur sens si este gestionat cu ajutorul unor semafoare amplasate de firma care executa lucrarea de reparatie a podului. In cursul zilei de simbata, timp de mai multe ore, dirijarea traficului a fost facuta de lucratorii Politiei Rutiere.
In week-end nu s-au inregistrat probleme majore, doarece traficul a fost redus, insa in conditiile de trafic normal pe acest drum, soferii isi vor consuma multi nervi. Un sofer profesionist a estimat ca existenta acestui semafor pe DN1 va face ca un drum Alba Iulia-Cluj sa dureze cu cel putin o ora mai mult decit de obicei.
“Nu trebuie luat in calcul numai faptul ca stai la semafor, undeva intre 10 si 20 de minute, ci si ca apoi esti nevoit sa mergi in coloana, ceea ce clar te incetineste. Si daca mai ai si un camion in fata pe care nu poti sa-l depasesti, va dati seama ca o ora de i