- Diverse - nr. 136 / 16 Iulie, 2007 Ani de zile, la fiecare schimbare de guvernare, am atras atentia asupra consecintelor dezastruoase pe care le poate avea asupra tinerei generatii, respectiv invatamantului, meteahna romaneasca a politicienilor nostri ca atunci cand ajung sa ocupe o functie ministeriala sa abandoneze proiectele predecesorilor, clamand sus si tare ca doar ceea ce intreprind ei este bun. "Reformele" de pana acum l-au determinat pe presedintele Traian Basescu sa concluzioneze ca "sistemul educational este ineficient, irelevant, inechitabil si de slaba calitate", asa cum se regasesc aceste aprecieri, de fapt, in Raportul Comisiei prezidentiale de analiza a sistemului de invatamant si cercetare din Romania, sugestiv intitulat "Romania educatiei, Romania cercetarii". De fapt, semnalele de alarma cu privire la carentele din sistemul de invatamant romanesc, cat si ale cercetarii, au fost trase de multe personalitati stiintifice atat din tara, cat si din strainatate, relevant fiind si faptul ca, spre pilda, nicio universitate romaneasca nu se regaseste in primele 500 din lume. Raportul amendeaza invatamantul superior romanesc, cat si nivelul cercetarii romanesti, deoarece "cateva insule de excelenta sunt scufundate intr-o mare de mediocritate", in timp ce, in invatamantul preuniversitar, Romania ocupa ultimul loc din Europa in privinta participarii la o forma de educatie a tinerilor cu varste intre 15 si 24 de ani. Comisia prezidentiala isi motiveaza aprecierile cu privire la invatamantul romanesc, si, lucru benefic, ofera si solutii pentru ca "viitorul va fi dominat de economiile si societatile bazate pe cunoastere", or, Romania nu poate ramane in afara competitiei europene. Cunoastere care, la noi, lasa de dorit, din moment ce in sistemul de invatamant se mentin mari inechitati, mediul rural confruntandu-se cu dezavantaje majore. Nu degeaba doar circa 25