Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, a declarat sâmbătă la Alba Iulia că Ford Europa a făcut o ofertă tehnică mai „generoasă“ pentru societatea Automobile Craiova decât criteriile impuse în caietul de sarcini de statul român.
„Aceasta ne duce la premisele nu numai ale unei privatizări de succes, ci şi ale unei construcţii industriale de anvergură în Craiova şi crearea celui de-al doilea mare producător de autoturisme din România. Nu pot să vă spun foarte multe date deoarece cei de la Ford ne-au cerut confidenţialitate până luni“, a mai spus Teodor Atanasiu. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, va prezenta astăzi Comisiei de Privatizare a Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului oferta tehnică îmbunătăţită pentru preluarea Uzinei Automobile Craiova. Afirmaţia aparţine unor oficiali ai AVAS, potrivit cărora angajamentele firmei Ford pentru fabrica de la Craiova după 2011 vizează creşterea producţiei până la 300.000 de autovehicule/an, 300.000 de motoare de autovehicule concept nou/an şi investiţii directe de 675 milioane de euro.
Ministrul pentru relaţia cu parlamentul, Mihai Voicu, a spus, potrivit Mediafax, că toate aceste proiecte ale Ford vor determina „cheltuieli directe în România de peste un miliard de euro“. „Compania Ford este de acord să ajungă la un grad de integrare de 60% şi la fabrica de la Craiova se va dubla numărul angajaţilor, până la 7.000 - 9.000“, a declarat Voicu.
Oferta depusă de Ford Motor Company, singurul ofertant pentru Automobile Craiova, a fost deschisă vinerea trecută. Aceasta conţinea scrisoarea de garanţie depusă de ABM Amro, procura, situaţia financiară, documente care atestă identitatea firmei, declaraţie conform căreia societatea nu se află în situaţie de faliment, dovada de achiziţie a dosarului de prezentare, acordul de confidenţialitate, declaraţia pr