Datorita specificului industriei auto, care angajeaza atat management de top, cat si forta de munca necalificata, diferentele salariale intre pozitiile aflate la extremitatile ierarhice sunt destul de mari, spune Simona Preda, manager de resurse umane al Toyota Romania, importatorul marcii japoneze pe piata locala.
"La nivel de retail (vanzari auto - n.r.), exista o componenta variabila a salariului, comisionul de vanzare. Astfel, un senior in vanzari poate castiga pana la 1.500 - 1.800 de euro net lunar peste salariul de baza", spune Preda.
Potrivit managerului de resurse umane al Toyota Romania, media salariala in interiorul companiei se cifreaza in jurul sumei de 800 - 850 de euro pe luna net.
"Exista foarte multi investitori in zona aceasta (auto - n.r.). Din punctul acesta de vedere, exista o competitie pe piata muncii, in special pentru personalul calificat. Pentru formarea unui angajat este nevoie de timp, iar noi resimtim aceasta lipsa de oameni si din cauza sistemului de invatamant care nu ne livreaza specialistii de care avem nevoie. In felul acesta, cererea pentru angajati calificati este foarte mare si toate companiile de pe piata lupta practic pentru aceiasi oameni, care au ajuns la un nivel de specializare pe care toata lumea si-l doreste", declara Simona Preda.
Pentru pozitiile de entry-level, salariile in cadrul Toyota Romania variaza in jurul sumei de 250 - 300 de euro. "In prezent, derulam un program destinat exclusiv tinerilor. Am incheiat contracte cu mai multe scoli postliceale si scoli profesionale, elevii acestor institutii beneficiind de un numar de ore de practica in cadrul firmei Toyota. Cei care dovedesc reale aptitudini tehnice sunt apoi cooptati in echipa tehnicienilor nostri. Salariul la un astfel de nivel se situeaza in jurul sumei de 250 - 300 de euro net, acesta urmand sa fie recalculat in functie de performa